Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































söndag 28 september 2014

Valdagen

Det var inte idag och inte förra veckan men för två veckor sen som vi gick till valurnorna. Efter att alla i släkten gjort sin medborgeliga plikt var dom välkomna hem till oss på After noon tea. Vi slog flera flugor i samma smäll och passade på att fira min födelsedag samtidigt. Detta för att jag kommer att vara i Aalborg den helgen som ligger närmast till hands. 

Som vanligt gick jag lite "bananas" när det kom till bakningen 😊 Jag kunde ju inte riktigt välja vad vi skulle bjuda på så det blev allt!

De blev bjudna på tre olika sorters snittar, scones med jordgubbssylt, plommonmarmelad, lemoncurd, äppelcurd och grädde, citron- och vallmofröcupcakes med vitchoklad- och limefrosting, chokladcupcakes med syrlig hallongrädde, vaniljcupcakes med marshmallowfrosting, mandelmusslor med glasscreme och bär och äppelflarn på konjakskokta höstäpplen.

Väldigt gott med väldigt mycket 😊 Men mina kollegor på Gruvön blev inte ledsna för de hade fikabröd i flera dagar veckan därpå!

Lite bilder på godsakerna.

Scones

Snittar med leverpastej, västerbottenost och rökt lax.

Citron- och vallmofröcupcakes 

Chokladcupcakes med syrlig hallongrädde

Vaniljcupcakes

Äppelflarn 

Mandelmusslor med bär

En mycket mumsig tallrik!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar