Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 28 juli 2012

Goda sockerfria chokladmuffins.

I dag har jag bakat Devils food chokladmuffins från bloggen Baka sockerfritt. Jättegoda blev dom. Ändrade lite i receptet bland annat på grund av vad som fanns hemma. De blev även pimpade med färska hallon!

Här finns originalteceptet:
http://bakasockerfritt.blogg.se/2012/july/devils-food-chokladmuffins.html#comment

Här kommer receptet som jag gjort det:
Muffins:
50 gram smör
2 ägg
6 msk vispgrädde
1 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
1 ½ dl stevia strö
1 krm stevia
3 msk kakao
1/2 tsk bikarbonat
1 krm vaniljpulver

Glasyr:
30 gram smör
80 gram philadelphiaost
1 tsk steviaströ
40 gram mörk choklad, jag använde Fazers 70%.
1 krm vaniljpulver

Smält smöret. Blanda alla torra ingredienser till chokladmuffinsen i en bunke. Vispa i hop ägg, grädde och smält smör. Tillsätt det böta till det torra. Blanda väl. Lägg smeten i 8 stycken muffinsformar som gärna får stå i en muffinsplåt. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 25 minuter.
Glasyr:
Smält smöret till glasyren. Hacka chokladen och låt den smälta i smöret. Blanda i philadelphiaosten. Rör väl så alla klumpar försvinner. Tillsätt stevia strö och vaniljpulver och blanda väl.
När chokladmuffinsen svalnat brer eller spritsar du på glasyren ovanpå muffinsen (gör gärna extra glasyr om du spritsar, då detta kräver extra mycket glasyr). Garnera gärna med hallon eller andra bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar