Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 23 november 2013

Snart jul!

Har verkligen börjat få försmak av julen! Igår var det den årliga kranstillverkningen hemma hos Camilla. Som vanligt började vi med lunch och vin. Tyvärr fick Görel avstå vinet i år på grund av att hennes pappa låg på sjukhuset och hon skulle hämta sin mamma där. Men som Görel sa, man kan ha roligt utan vin också! Fast hon hade väldigt gärna tagit ett glas eller två ;)

Lite vin?

Snart dags att sätta sig tillbords!

Efter maten öppnade skaparstugan, vi var väldigt effektiva och gjorde först varsin krans i granrisoch enris och sen en i mossa.

Görel och Camilla. 

Mina fina kransar! En till dörren och en som dekoration på bordet. 

Efter detta hade Camilla fått en massa inspiration från nätet och visade oss hur man kunde göra smågranar i hönsnät och mossa! De blev supersnygga. Vid det laget hade Görel tyvärr åkt men Camilla fixade en gran till henne ändå!
Jag gjorde en till oss och en lite mindre till mamma! De blev väldigt söta bägge två!

Görels gran.

Min "stora" gran.

Igår kväll var killarna iväg till Tidaholm för att spela handboll. Och dom kom hem med 2 poäng! Dom vann med 31-30. Det hade varit en väldigt spännande match sa CM. Så spännande att han inte trodde att jag skulle ha orkat se den ;) !

Idag passade jag på att slå in de julklappar som jag köpte i Danmark. Känns väldigt bra att vara lite på gång med det projektet. Det blir ju ganska många klappar tillslut :)

Fina klappar ;)

Jag har också varit och hjälpt mamma idag att få fram alla adventsljusstakar och ljusslingan till balkongen. Vi gick även igenom lite julklappar och julmat. Mamma tyckte väldigt mycket om granen som jag gjorde.

CM och killarna har jobbat på Hellton Cup hela dagen. Killarna hade hand om lunchen, dom var helt slut när jag hämtade dom ;)

Nu väntar god middag med oxfilé, som CM  köpte för ett tag sedan. Tror minsann det får bli glas rött idag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar