Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































tisdag 1 januari 2013

Nyårsmiddag!

I går hade vi våra kompisar Ann, Veronica och Pär här på nyårsmiddag. Vi hade en jättetrevig kväll med god mat, trevlig samvaro och lite spel.
Till förrätt blev det örtstekta pilgrimsmusslor på ruccola med sparris och serranochips. Till huvudrätt hade vi helstekt oxfilé, hasselbackspotatis, chaminjonsås och sallad. Efterrätten har ni ju redan sett. Men lite ändringar blev det, jag kompletterade pannacottan med 40 g mörk choklad som jag lät smälta innan jag tillsatte gelatinet. Perfekt kombo med hallonsåsen. Chokladgallren som jag gjorde blev extra fina med ätbart guldglitter!
Efter middagen hade vi frågesport med min julklapp "Qube 80's". Extra roligt när jag vann ;)
Det blev en sen kväll men det var det värt! Idag har det blivit mest soff-mys, och en liten promenad.
Till middag idag lutar det åt att det blir pizza i någon form. Köpt eller hemmagjord, vet inte om vi ha tillräckligt med saker till fyllning. Vi får se om det minsta motståndets lag och vi köper pizza istället.

Har inte riktigt lärt mig det här med bloggandet än och glömmer alltså att ta kort innan maten redan är slut ;) Skall försöka bättra mig under året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar