Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































torsdag 5 december 2013

Julgodis!

Nu kväll hade vi julgodis-tillverkning på jobbet.
Jag handlade allt vi behövde i förrgår och packade igår kväll en stor kasse med alla bunkar, slevar, vispar och måttsatser spm vi också behövde.

Det blev 7 stycken tjejer som möttes i lunchrummet. Vi gjorde 8 olika sorters godisar:

Vanlig knäck
Knäck med polkagris
Espressotryffel
Limetryffel
Pappas konjakstryffel
Mandlar från Barcelona 
Chokladfudge med apelsin och solrosfrön
Snickers
Rocky road
Lakritskola

Och som krona på verket en choklad med lite av varje av det som blev över ;) Dom blev också jättegoda!

Inte en toppenbild men vi glömde att fota. 

Jag tror tjejerna tyckte det var roligt.

Nu ska jag krypa i säng för imorgon åker jag och CM förhoppningsvis till München. Vi får väl se vad stormen ställer till, risken är att flyget blir inställt eller väldigt försenat på grund av vinden. 

1 kommentar:

  1. Ja jäklar vilket väder de hotar med. Ställer de in färjor är det ju för säkerhets skull / G

    SvaraRadera