Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 21 juni 2014

Midsommar

Så har midsommar både kommit och gått. 
Vi firade det här hemma för ovanlighetens skull. Vi började med sill-lunch hos Björn och Gunilla för att sedan gå hem och förbereda middagen och ta emot våra gäster, Pär och Veronica. 

Sillunch hos Björn och Gunilla. Siv och Erik var också med. 

Matte och CM

Vi började med en boccia-kamp och Apperol spritzer. Tyvärr vann CM och Veronica trots att det såg väldigt bra ut i början för mig och Pär. 

Till förrätt hade jag gjort Matjes i glas. En liten blandning med matjes, potatis, rödlök och gräddfil. Mycket gott och alldeles lagom mycket.

Till huvudrätt blev det grillad lammytterfilé, färskpotatissallad, salsa verde och tzatsiki. Om jag får säga det själv, vansinnigt gott ;)
En salsa verde är nog den bästa såsen man kan ha, otroligt mycket smak med ändå väldigt fräsch.
Passar till lite "finare" kött, alltså lite bättre styckdelar från nöt eller lamm. Men vad vet jag, det kanske är tokgott till fläskkarré också!

Sen hade vi naturligt vis jordgubbar och grädde till efterrätt. Just den här dagen finns det ju inte så många alternativ ;)

Fram på småtimmarna kom ett 80-tals quiz fram, det är väldigt mycket man inte riktigt kommer ihåg!

Tack för en otroligt härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar