Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 23 februari 2013

Shopping hos Tårtpinglan!

Har varit en tur hos Tårtpinglan och shoppat lite ;) Jag fick ett presentkort i julas av Gunilla och Björn och nu var det hög tid att använda det!

Men det är väldigt svårt att välja vad man skall ha i den butiken, man vill ju ha allt!!
Så jag försökte sansa mig lite och köpa det jag verkligen behövde, ljus till Mathias tårta i morgon och en arom som jag tänkte använda till en typ av kladdkaka. Vi får se om och hur den blir.

Men man kan ju inte gå därifrån utan att ha flippat ut lite ;) Så det blev även en fyrkantig sockerkaksform för fyrkantiga tårtor och utstickare samt silikonform för att forma blommor.

Nu återstår bara att hitta lite tid att använda det man köpt, men jag får väl ta mig tid! Det som är roligt brukar ju få plats i tidtabellen på något vis.

Jag har även börjat titta på årets balklänning. Den är till Sara Svärd. Lite omlott fram och chiffong i drapering. Kommer att bli väldigt snyggt!
Jag har fixat med hjälp av Emelie (provdockan) till en halv över del. Nu skall jag försöka hitta en bra bas för nederdelen.







1 kommentar:

  1. Hmm,kan va så att hjälp behöves för en sjal i nån sorts svart spets åt Milla. Allt klart för balen men nån sorts överdel kan vi hehövas få hjälp med om det kan gå för sig/ G

    SvaraRadera