Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































fredag 7 juni 2013

Leksand

Nu har vi varit en liten tur till stugan i Leksand. Vi hade tänkt byta varmvattenberedare och kranen i köket men affären där vi beställt beredaren stängde redan kl tre på onsdagen så det blev bara byte av kran, men det gick å andra sidan väldigt bra! 
En ny fin kran!

Igår invigde vi CM's andra födelsedagsgrill! Det blev en härlig grilltallrik med fläskkarre, ryggbiff, goda korvar och grönsaksspett! Mycket mumsigt. 
Mamma och Bittan kollar och lär när CM grillar!

Det blev mycket sol igår, så nu har jag två-färgade ben! Jag hade med mig lite handsömnad med mig till stugan, lite kvar på Elins klänning. Imorgon blir det att ta ett riktigt sy-tag och i stort sett göra klänningen klar förutom längden och längden på axelbanden. Elin skall komma på söndag och prova längden sen är det "bara" fållningen kvar!
Ett litet exempel på hur flätan kan komma att se ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar