Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































söndag 27 oktober 2013

Bra helg!

Vilken helg vi haft! Vi har fått massor gjort!!
Igår började vi med att rensa i vår klädkammare. Det var nästan så man inte kunde gå in i den! Massor av täcken , väskor och annat bös på golvet.
Det blev minst en stor kasse med grejer som skulle slängas och en stor svart sopsäck med kläder som fick åka till Östpendeln. Dessutom hittade jag en kasse i källaren med gamla gardiner efter pappa som också fick följa med till Östpendeln.
När vi ändå var i trakterna så tog vi med lite kartong och annat som skulle till återvinningen.
Kändes oerhört skönt att slänga så mycket!
Vi hann även med en liten tur i skogen och letade efter trattisar. Vi hittade lite grann, men som tur var hade vi lite mer i frysen så de andra kunde få varsin kantarellmacka till förrätt! Jag tog några skivor lufttorkad skinka, lite brie och pesto, gott det med ;)

CM passade också på att köpa några nya fiskar och en "dammsugare" till akvariet. Vi provade den med en gång och kunde konstatera att på det sättet sög man upp väldigt mycket vatten väldigt fort! Men tror den kan vara bra bara man blir kompis med den.

Idag gjorde vi äntligen klart vårt "skafferi-skåp", tror det säkert var tre år sen vi köpte det ;) Nu är äntligen gavelsidan tillsågad och ditskruvad! Måste säga att det ser lite mer färdigt ut nu :)

Och som detta inte räckte så har vi idag hunnit med att fixa det sista med poolens vinterförvaring och varit på lunch hos mamma! 
Nu är Magnus på jobbet, Mathias och CM spelar juniorhandboll och jag har städat i syrummet. Väldigt välbehövligt! Jag har slängt fyra(!) kassar med tyg och annat krafs! Behöver damma och ta golven också men det orkar jag inte idag :)
Till middag idag blir det pizza från Vedugnen för CM och Matte och jag håller just nu på att förbereda en LCHF-variant.

Jag har även "lekt" lite med mina frökex, återkommer med mer info om det senare. Men kan avslöja att resultatet blev över förväntan!

Skog i höstskrud.

Lite trattkantareller.

Äntligen står det inte en massa långa passbitar lutade mot skåpet.

1 kommentar:

  1. Oh va skönt med storröj. Vår klädkammare törs ja knappt tänka på/ G

    SvaraRadera