Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































söndag 20 oktober 2013

Helg igen!

Det har varit lite tyst här på bloggen av den enkla anledningen att det inte händer så mycket mer än jobb, träning och vardagsbestyr :)

Men nu i helgen firade vi Lenas födelsedag. Hon önskade sig batteridrivna blockljus. Och jag insåg att det var en toppenidé även till oss. Sagt och gjort, inköpte ljus både till Lena och oss :) Kompletterade Lenas present med en mörklila sjal.
Elin hade gjort en jättefin tårta med lila blommor på, jättegod var den också. Elin täcker sina tårtor med marsipan istället för sugarpaste. Detta gör att man slipper "klä av" tårtbiten innan man ska äta den. Blir mycket godare med marsipan. 


När jag kom hem från kalaset plockade jag av de sista äpplena. Det var väldigt många!
Det är så fint att dom i en korg! Idag bakade jag Äppel- och kanelmuffins, mycket goda.


Killarna var till Karlsborg och spelade match igår. Dom vann med 29-21. Fick hem tre nöjda killar :)

Middagen bestod av grillad ryggbiff med whiskysås. Gott!


Idag åkte CM och Mathias till Storfors för att spela steg två i JSM. Det gick inte lika bra idag, två förluster. 
Under tiden de var borta ägnade jag mig åt att tvätta, tror jag har kört åtta eller nio maskiner under dagen! Men nu finns inte mycket kvar att tvätta. 
Fick tid att baka lite matbröd också, Urbans surdegsbröd, tror jag det hette. Det blev väldigt bra, luftigt men ändå saftigt. Hoppas att resten av familjen också kommer att tycka om det.


Nu är det hög tid att krypa till kojs. Ha en skön vecka!

1 kommentar: