Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































söndag 23 mars 2014

Balklänning!

Nu börjar klänningen verkligen ta form. Fodret är färdigt och jag har rynkat chiffongen och fäst den provisoriskt på kjol och överdel. Tycker faktiskt att det ser väldigt bra ut om jag får säga det själv ;)

Men igår kom ett litet avbräck i sömnaden, overlockmaskinen fick helspader och trådarna gick av hela tiden! 
Så jag fick göra något jag skulle gjort för länge sen, skicka maskinerna på lite service och omtanke. Hoppas att Anders på Husqvarnabutiken har tid att fixa dom fort för nu vill jag ju göra klart klänningen med en gång ;)

Återstår att lösa bandet i nacken, men något ska jag ju ha att klura på :)




1 kommentar: