Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































fredag 21 mars 2014

Long time no se ;)

Nu var det allt länge sen jag var inne här!

Det har hänt en hel del. Förra helgen hjälpte vi, jag,CM, Camilla och Görel, vår kompis Maria att flytta. Vi började på lördag morgon med att packa en hel del kökssaker och porslin. Sen hjälpte vi till med att fylla ett släp och fyllde våra bilar för färd mot nya lägenheten. Väl där tog Camilla och Görel hand om köket och att plocka upp och diska allt. Jag hjälpte Johanna med att skruva ihop hennes säng och garderober. Marias släktingar hjälpte till att flytta möblerna och möblera. 

Mitt på dagen bjöd Maria på lunch, det blev hämtmat från taien, mums var det!
 


 
Och lite fika hann vi också med i det mysiga köket ;) Liselott och Lennart hade med sig både kaffe och fikabröd.




 
När vi tyckte vi var klara korkade vi upp två flaskor bubbel och skålade in lägenheten!

 


 
Sen kom CM och Lars och vi käkade inflyttningsmiddag. Jag hade gjort en pulled pork som vi åt lite som tacos. Till detta "lite" rödvin. En underbar dag fick ett underbar slut!

 


 
Nu i lördags var det handboll och en mycket viktig derbymatch mot Brukspôjkarna. Görel smsade och undrade om hon fick hänga med trots att det var hennes födelsedag. Klart hon fick! Bara hon hejade på rätt lag, hon är ju från Deje!
Forshaga vann och säkrade därmed en kvalplats upp till div.3! Vilka killar!

 

På söndagen åkte jag och CM till IKEA för att försöka få till en beställning på köket. Vi kom närmare men det är fortfarande en hel del beslut kvar. Men vi har bestämt luckor, antal skåp, handtag och köksö.
Kvar är att bestämma bänkskiva och klinker (bland annat).

Och lite sömnad hann jag också med!
Klänningen börjar ta form! Bild kommer snart!

1 kommentar:

  1. Verkar vara en fin lägenhet Maria skaffat:). Man är glad att man har vänner när man ska skaffa nytt o packa upp och ner. Minns själv hur det var /G

    SvaraRadera