Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 1 mars 2014

Helg igen!

Veckorna går verkligen fort! Man går till jobbet på måndag och ett, tu, tre så är det fredag igen! Den här veckan har gått extra fort på grund av ett jobbesök i Degerfors. När man gör något annorlunda går tiden ännu fortare, om det är möjligt! Det var ett mycket givande besök och jag fick en härlig genomgång av företaget Degerfors Labratorier. Nu vet jag var ska skicka eventuella prover på metaller eller pulver.

I torsdags brände jag mig på ånga från stekpannan när jag skulle ta av locket och knoppen lossnade. Ånga är väldigt varmt!! Har faktiskt inte skådat en större brännblåsa någonsin! Som tur var gjorde det inte ont så länge för jag vräkte på aloevera-gelé. Ett mirakel-medel. Men en brännblåsa blev det, den är faktiskt fortfarande hel (otroligt!) Får se vad som händer härnäst med den ;)

Den stora blåsan

Nu levereras de tyger jag beställt till årets balklänning. Bara att sätta igång att sy, härligt!!

I fredags blev det mat från havet, förrätt moules marinès och huvudrätt stekt torskrygg med räksås och sparris. Mycket gott!

Mycket goda och stora musslor!

Härlig fisk!

Lite handboll har också hunnits med. Men tyvärr blev det förlust. 

Trots det blev det en mycket trevlig middag ;) Grillad entrecote med klyftpotatis och whiskeysås, mums!


Köket måste beställas snart, hur många beslut måste man ta?? Lådor, hur många? Handtag? Kakel? Bänkskiva? Jag tror jag bli tokig!!! Jag tror vi måste göra en lista, då kanske vi kan få ordning på det här ;) 
Men fönstren är beställda, ett litet steg på väg ;)

Lite fika och koll i kataloger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar