Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































söndag 30 mars 2014

Städning och grillat

Nu i helgen har jag och CM städat i garaget och röjt en del skåp i köket. Känns som det är en bra idé att börja rensa redan nu så inte man behöver göra det precis när man ska packa allt. 
Jag hann även med att klippa lite i trädgården och slängde en hel del mycket döda växter från altanen. Så känns det som våren kan komma!


Igår bjöd vi hem Björn och Gunilla på lite grillat. Vi insåg att vi hade väldigt mycket mat så vi frågade om inte Magnus kompisar Markus, Robin, och Felix också ville ha lite mat. Det ville dom ;) Så vi blev nio stycken till middagen till slut! Väldigt roligt och trevligt!
Björn och Gunilla var kvar till långt in på småtimmarna då vi satt och lyssnade på musik från Spotify. Det finns verkligen hur mycket musik som helst där!!

Till dom som ville ha ett LCHF-alternativ  till pomfritsen så hade jag gjort en broccoligratäng. Receptet hittade jag här: http://jimpslchf.blogspot.se/2011/11/stekt-biff-med-broccoligratang-och.html. 
Kan bara säga, vilken supergod gratäng! Denna kommer jag att göra många gånger till.

Broccoligratäng 

2 buketter broccoli
1/2 purjolök
6 st champinjoner (stora)
2 st vitlöksklyftor
3 dl grädde
2 dl philadelphiaost 
Parmesanost
Salt och peppar

Skiva champinjonerna och stek dom i smör. Hacka broccolin grovt, skiva purjon och hacka vitlöken. Lägg allt i en kastrull och blanda i champinjonerna, grädden och osten. Koka i ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar. Häll blandningen i en gratängform och toppa med rejält med riven parmesanost. Gratinera i ca 20 minuter i 225 grader.

1 kommentar:

  1. Ja,, massor av bra musik och en så sjukt god gratäng/G

    SvaraRadera