Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































torsdag 2 maj 2013

Meatzza!

Man kan äta fantastiskt god pizza utan bröd-botten!
Ikväll gjorde jag en meatzza, det betyder en pizza med köttfärs-botten. Det blev hur gott som helst!

Recept 1plåt

"Botten"
600 g köttfärs
Salt, peppar och oregano ( men det råkade jag glömma idag, gick bra ändå)

"Sås"
2,5 dl krossade tomater, gärna chili-smak
2 msk tomatpuré
1 msk oregano
1 pressad vitlöksklyfta
Salt, peppar

Blanda kryddorna och köttfärsen. Platta ut köttfärsen tunt på en plåt med bakplåtspapper.
Blanda allt till såsen och bred ut den över köttfärsen.

Lägg på valfri fyllning. Ikväll blev det skivade färska champinjoner, grön paprika, rödlök, svarta oliver, salami och massor av riven ost. Ha lite oregano över innan den åker in i ugnen. Meatzzan krymper en hel del i ugnen!

225 grader i ca 15 minuter.

Blev ingen bild idag, var så hungrig efter träningen att jag inte tänkte på det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar