Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 25 maj 2013

Middag för två!

Idag har jag varit till Hvems handelsträdgård och köpt sommarens blommor. Vilket ställe det är, helt fantastiska blommor i alla former och färger man kan tänka sig!

Som vanligt blev det en massa blommor men också en hel del kryddväxter. Vintern tog styggt på vår kryddträdgård. Så det behövdes verkligen fyllas på. 

Men nu är balkonglådorna och krukorna planterade. Blev väldigt bra tycker jag, har ju lärt mig av Camilla att man skall försöka hålla sig till en färgskala!

Nu ikväll har killarna åkt in till stan för middag och mingel med handbollskompisarna på Harry's. Jag och CM har avnjutit en underbar middag bestående av lammjärpar med vitlök och örter, vitlökssås, ugnsrostade grönsaker och jättegoda potatisklyftor. 

Skall nu testa rödvin och salmiak-pärlor, detta skall vara jättegott enligt Camilla!


1 kommentar:

  1. Men sommaren bjuder på så många färger i blomväg. På vår farstukvist får alla va välkomna i blomväg :-) .

    SvaraRadera