Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 16 mars 2013

Sy-humör!

Jag vet inte vad det är som triggar igång lusten att sy! Antagligen det ökande ljuset, man får helt enkelt jättelust att börja sy! Tur då att jag får "låna" några flickor varje år så jag får sy lite balklänningar!

I år kommer det ju att bli 2 stycken balklänningar och en "spring-ut"-klänning.

Nu har jag börjat komma igång ordentligt med första klänningen (Saras), har sytt ihop provklänningen, ser jättebra ut! Sara kommer i morgon med tyget hon köpte i Stockholm, skall bli spännande att se hur det ser ut!

I morgon kommer också Elin och kollar in de tygprover jag beställt, hoppas hon tycker om dom! Jag tror det kommer att bli jättesnyggt!

Åla runt på golvet för att rita mönster och klippa ut, lika roligt varje gång!!





1 kommentar: