Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































tisdag 3 september 2013

Pasta carbonara LCHF

I lördags gjorde jag en jättegod LCHF-carbonara. Det blev jättegott med lite extra parmesan och nymald svartpeppar.

Pasta, 4 portioner:
4 st ägg
125 g philadelphiaost
0,5 dl fiberhusk 

Vispa ihop ägg och philadelphiaost, vispa sen ner fiberhusken. Bred ut smeten på 2 st bakplåtspapper, lägg sen över ett bakplåtspapper till och kavla ut tunt över hela plåten. Grädda i 10 min i 150 grader med det övre pappret kvar. Ta sen ut pastan och låt den svalna. Dra bort det övre pappret och rulla ihop pastan ( utan det undre pappret) och klipp eller skär i strimlor.
Pastan går utmärkt att frysa i portionpåsar och sen värma lätt i ugnen eller i såsen.

Carbonara, 4 portioner:
2 paket tränat bacon
1liten gul lök
3 dl grädde
2 dl färskriven parmesan

Stek lök och bacon. Häll i grädden och osten. Låt det koka ihop lite grann.

Servera med pastan och en god sallad. Eller som jag med hemodlade tomater ;)

1 kommentar: