Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































måndag 6 januari 2014

Liten uppdatering.

Imorgon återgår förhoppningsvis allt till det vanliga igen. Väldigt ledig har jag varit ;)

Nyår firade vi med Ann. God mat och dryck och en väldig massa prat resulterade i att vi inte kom i säng förrän närmare kl. fem på morgonen! 
Vi serverade toast med gravlax och den hemmagjorda hovmästarsåsen till förrätt, till huvudrätt blev det tournedos med gorgonzolasås och klyftpotatis. Och till dessert hallon- och chokladmousse på en mandelbotten. Desserten kalvade tyvärr med den var väldigt god. Nästa gång ska jag ta i mer gelatin i hallonmoussen. Men jag lyckade ta ett kort på en dessert som var kvar på nyårsdagen så får ni se hur det var tänkt ;)

Huvudrätten, på de nya fina tallrikarna.

Desserten, serverades med hallon och passionsfrukt. 

På nyårsdagen gjorde vi inte många knop ;) Låg mest i soffan och vilde, väldigt skönt det också.

Dagen före nyårsafton var vi ju till Jan Lithman och firade honom. Den braiga presenten var en trälåda med hänglås på och en flaska av CM's Mackmyra-whiskey i. Hänglåset finns där för att Robin inte ska ta flaskan ;)

1 kommentar:

  1. Trevliga menyer till fina tallrikar:). På tal om inget så härstammar nakentomten tydligen från släkten Eriksson. Visste väl det va nåt lurt ( he he)

    SvaraRadera