Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 27 juli 2013

27 juli

En bra natt och en helt OK dag sett ur mitt tand-perspektiv ;) Så här mycket Ipren och Alvedon har jag inte ätit i hela mitt liv!! Men det håller onekligen tandvärken stången ;)

Nu har Siv, Erik, Björn och Gunilla kommit hit. De fick hallonsmulpaj  och extra lyxig vaniljsås till fika, supergott!! Som vanligt råkade vi äta upp den innan kameran hann fram :)

Dagen har sedan mest bestått i sola och bada i det fortsatt jättefina vädret. Vattentempen i dag var 22 grader. Till och med Björn badade vilket är ovanligt ;) Bildbevis nedan!

Lite tvekan kanske....men Gunilla lockar ;)

Så där ja! Hela Björn är doppad!

Erik njuter i solen.

Siv studerar de badande.

Till middagen serverade vi grillad flankstek, grillad lammrostbiff och lammkorv smaksat med rosmarin och fetaost. Mycket gott!

Som synes på bilden får jag hålla mig till alkoholfri öl, men det är det värt för att kunna dämpa tandvärken på annat sätt ;)

Redo för middag.

CM skär kött och vi andra förser oss ur grytorna!

Ytterligare en underbar middag och kväll på altanen! Känns fantastiskt att kunna sitta där kl 21och det fortfarande är över 20 grader varmt och ingen vind alls!!

Nu ska jag strax gå och lägga mig, redo för en ny förhoppningsvis solig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar