Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































fredag 12 juli 2013

Härlig frukost!

Igår kväll gjorde jag en omgång av min favorit LCHF-müssli. En lite lyxigare variant sötad med nyponskalsmjöl, mycket gott. Hade inte så många olika sorters nötter hemma men det gick ju bra med bara mandel och valnötter också :) Åt denna till frukost idag med lite skivade jordgubbar till, MUMS!



Här kommer receptet för den som vill prova, servera med rysk yoghurt utspädd med lite grädde.

Lyxig müsli
1 dl mandel
1 dl valnötter
1 dl paranötter
1 dl hasselnötter
1 dl pumpakärnor
1 dl solrosfrö
1 dl kokosflingor
1 dl linfrö
ha gärna även i lite chiafrö
1 dl nyponskalsmjöl
0,5 dl vatten
0,5 dl flytande kokosolja
ev. 1 msk kanel eller kardemumma. Men kan ju lika gärna smaksätta direkt i tallriken!

Blanda alla torra ingredienser, blanda vatten och olja. blanda ihop allt och fördela på en plåt och rosta i ugn i ca 15-20 min i 175 grader, passsa noga och rör några gånger så att det inte bränns. Låt svalna och häll upp i burk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar