Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 3 augusti 2013

Bakning och träning!

Har så här långt på dagen (kl. är 11.30 nu) hunnit med att baka en blåbärskaka, diska och köra ett träningspass i trädgården. Riktigt nöjd med mig själv!! 

Dagens gym! Gräsmatta, matta och stor sten. 

Detta måste ju betyda att jag kan sitta och mysa i solen och bada i poolen resten av dagen.

Ska göra mannen nöjd också och klippa gräset medan jag ändå är svettig ;) 
Alla mina pojkar är i Forshaga i dag och spelar en minihandbollsturnering.


Blåbärskakan är av LCHF-typ och receptet kommer från "LCHF i mitt liv".


4 ägg
1 dl canderel stevia (använd 2 dl om du använder sukrin, stevian jag använde nu är dubbelt så söt)
1 tsk vaniljpaste/vaniljpulver/essence
150 g smält smör
1 dl grädde
1 dl mandelmjöl
1 dl pofiber
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1-2 dl blåbär
1-2 dl kokos

Vispa ägg o socker fluffigt. Smält smör, häll i grädde o blanda ner det i äggsockret. Blanda det torra o rör ihop det med äggsmeten. Smörja en 20cm form o bröa med kokos. Häll i smeten, strö över blåbär o kokos. Grädda på 170 grader i ca 40-45min, en provsticka ska komma ut nästan torr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar