Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































onsdag 7 augusti 2013

LCHF-köttfärspaj med champinjoner och ost

Ikväll gjorde jag en köttfärspaj som bottnades med champinjoner och med massor av ost på.

Inspiration kommer från nätet, kommer inte ihåg vilken sida jag var inne på. Jag ändrade naturligtvis lite ;)


500 g köttfärs
1/2 kartong krossade tomater
1/2 purjolök 
Lite salladslök (man kan ju ta lite mer purjo)
1 vitlöksklyfta
2 msk tomatpuré
1 msk buljongpulver
1 tsk sambal oelek
1 tsk persillade
Salt
Peppar
7 stora champinjoner
125 g mozzarella 
1 dl grädde
Ca 150 g Philadelphiaost
Riven ost

Fräs köttfärs, purjolök och vitlök. Häll på tomatkross, buljongpulver, sambal och tomatpuré. Smaka av med persillade, salt och peppar. Låt puttra ca 15 min utan lock.
Skiva champinjonerna och tärna mozarellan. Lägg champinjonerna i en pajform strö över mozarellan. Häll över köttfärssåsen och klicka ut Philadelphian, strö över osten och ringla över grädden. Gratinera i ca 20 min i 225 grader.

Servera med en god sallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar