Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































lördag 17 augusti 2013

Kräftor med tillbehör!

Det blev en mycket lyckad kväll med många kräftor, goda ostar, mumsiga pajer och bröd.
Vi var 15 stycken och det var lite trångt, men finns det hjärterum så finns det stjärterum!
Det var Siv, Erik, Björn, Gunilla, Lena, Elin, Daniel, min mamma, Leif och Shaouyi (hennes kusin med fru) och så våran familj och naturligtvis Maria!


Två härliga fat med kräftor!

Dekorerade fat med rönnbär och krondill.

Under dagen jäste en deg och när jag kom hem gjorde jag vridna baguetter. 

Lite vridna baguetter.

Gunilla hade gjort två stycken bacon- och ost pajer och jag hade gjort två stycken ädel- och västerbottenostpajer.

Ädel- och västerbottenostpaj

Till efterrätt hade vi melon, hallon, physalis och chokladganache med havssalt.
Missade att fota men gott var det ;)
Till desserten blev det också firande av Magnus och paketöppning. Han fick en del pengar och av Maria fick han seglarskor, av oss ett par golfskor och en sandwedge. Björn och Gunilla gav honom en "gott och blandat-korg" både ätbara och drickbara saker i den!

Fina saker!

Kvällen avslutades med en Apperol, en campariliknande dryck som man bladar med proseco och sodavatten. Mycket gott och läskande, inte söt alls. Passar mig perfekt :)

Apperol som avslutning på en härlig kväll.

Elin och Maria var så gulliga att de diskade och torkade allt, underbart att inte ha ett helbombat kök!

Elin i mitt finaste förkläde!


1 kommentar:

  1. Som ja/vi tidigare sagt: en mycket trevlig kväll:-)/ G

    SvaraRadera