Välkommen

Välkommen till min blogg! Hoppas att du skall trivas och vilja komma tillbaka många gånger!

Här kommer det att finnas recept både på LCHF-mat och "vanlig" mat, bilder och historier från min familj och en hel del sömnadsprojekt.








































fredag 9 augusti 2013

Fredagskväll!

Idag började dagen med ett tandläkarbesök! Inte den optimala starten på en fredag. Men det gick bra, tandläkaren borrade, duttade, filade och pysslade. Tillslut var han klar och bad mig bita ihop! Hur då??? Jag hade ju gapat i en timme!! Men tillslut lyckades jag och han blev nöjd med resultatet. Skall tillbaka i november för den sista delen av denna utdragna historia!

Fick som lite plåster på såret vara på kontoret resten av dagen, mycket skönt!

Avslutar veckan med lite rosé,


Nu ikväll blev det grillning av fläskytterfilé. Jag gjorde en röra som kallas Florida sallad, mycket god. 


Gjorde även chips av mjuka tacobröd som jag penslade med olivolja och hade lite havssalt på och in i ugnen på ca 220 grader i ca 8-10 min, passa noga bränns fort!

Florida sallad, receptet kommer från Kokaihop och GOE.

1 dl majonnäs 
0,5 dl crème fraîche 
1 tsk dijonsenap
1 msk pressad citron
1/2 blomkålshuvud
1 liten rödlök
200 g bacon

Skär baconet i små bitar och stek knaprigt. Häll upp både bacon och flott i en skål för att svalna.
Blanda majonnäs, crème fraîche, senap och citron smaka av med peppar. 
Riv blomkålen på den grova sidan av rivjärmet. Finhacka rödlöken. Blanda allt och låt gärna salladen mogna en stund i kylen. Den blir nästan godare efter någon dag. 
Passar väldigt bra till korv men också till grillad fläskytterfilé ;)

2 kommentarer:

  1. Inget snack om bettskena/ G ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, glömde fråga! Ska ta upp det nästa gång jag ska dit ;)

      Radera